Allmäna Köpvillkor

    Dessa allmänna villkor gäller för Nolec.se som drivs av Nolec AB (org nr ).

    Priser som anges inklusive moms i ursprungsvalutan svenska kronor (SEK) är de gällande.

    Distans- och hemförsäljningslagen

    Vid försäljning till konsument tillämpar Bagaren och Kocken de tvingande regler som följer av tillämplig lagstiftning. Mer information om Distans- och hemförsäljningslagen och Konsumentköplagen finns på www.konsumentverket.se

    Köparen måste vara myndig eller inneha målsmans tillstånd.

    Beställning samt leverans

    När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.

    Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till info@nolec.se.

     

    Leverans

    Våra normala leveranstider är 1-3 vardagar, 5-10 om de beställs på begäran direkt från leverantörens lager. Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter. Om din order innehåller restnoterad kan vi delleverera din order, kontakta oss om så är fallet. Kvarvarande artiklar skickas utan extra kostnad så fort de finns i lager.

    Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress: info@nolec.se.

    Fraktavgifter anges i kassan. På ordar med ett värde på 750 kr eller mer och med en sammanlagd produktvikt på max 30 kg gäller fri frakt via av oss valt fraktbolag i kassan.

     

    Priser

    Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms.

    Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

     

    Outlösta paket

    Om du inte hämtar ut de varor du beställt debiterar Nolec dig som kund en avgift som motsvarar de kostnader vi haft för beställningen, för närvarande 350 kr. Innan denna avgift är betald kan du ej beställa nya varor.

     

    Felleveranser

    Vid felleverans har du skyldighet att meddela oss samt skicka tillbaka den felskickade varan om inget annat anges.

     

    Ångerrätt (14 dagar) och öppet köp (30 dagar)

    I enlighet med lagen (2000:274) om konsumentskydd vid distansavtal och hemförsäljningsavtal har du alltid 14 dagar ångerrätt på varor köpta via e-handel från den dag varorna mottogs.

    När vi fått tillbaka varan och förpackningen och konstaterat att dessa är i nyskick, kommer vi att inom 30 dagar betala tillbaka det belopp du betalat för varan samt avgifter. Notera att om du beställt fler varor än de du returnerar betalar vi dock inte tillbaka avgifterna.

     

    Vid nyttjande av din ångerrätt:

    Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss info@nolec.se. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.

    Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning.

    På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.

     

    För mer om den lagstiftade ångerrätten, se www.konsumentverket.se.

     

    Öppet köp (30 dagar):

    Du har rätt till 30 dagars öppet köp. För att detta skall gälla måste förpackningen till produkten du köpt vara obruten. Är förpackningen till varan oöppnad kan du alltså inom 30 dagar returnera varan och få pengarna tillbaka. Är förpackningen bruten gäller inte öppet köp. Kunden måste informera oss om returen innan den kan ske.

     

    Reklamation och klagomål

    Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.

    Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.

    Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts. 

     

    Hur går du tillväga vid reklamation?

    Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till info@nolec.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.

    Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.

    Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.

     

    Ansvarsbegränsning

    Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.

    Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.

    Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.

     

    Produktinformation

    Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.

     

    Personuppgifter

    Genom att handla hos Nolec AB accepterar du vår integritetspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Vi säljer eller vidareger aldrig dina uppgifter till tredjepart utan rättslig grund.

    Nolec AB är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat till oss som kund. Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din beställning samt i de tillfällen då du har önskat nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden - för att kunna anpassa marknadsföringen åt dina individuella behov.

    Nedan information är en summering av hur vi i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) lagrar och behandlar dina uppgifter.

    Läs mer om vår integritetspolicy: https://nolec.se/pages/integritetspolicy

     

    Ändringar till de Allmänna Villkoren

    Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.

     

    Tvist och lagval

    I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr

    Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.

    Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.